VILKÅR

OMFATTNING

Følgende vilkår og betingelser gjelder alle avtaler med SB Ecommerce Group Oy, heretter kalt "Freddy Store" eller "Vi" angående kjøp og levering av våre varer fra Freddywear.no til norske forbrukere. Vilkårene kan endres uten forvarsel, og vi anbefaler derfor at du som kunde tar hensyn i dem ved hvert kjøp.

PRISER & AVGIFTER

Våre priser er i norske kroner (NOK) og inkluderer alt med frakt, MVA og toll.

KAMPANJER

Kampanjepriser og tilbud gjelder bare nye bestillinger som er gjort i kampanjeperioden. Dersom du har fått noe med på kjøpet, men velger å returnere bestillingen, må gratisproduktene også returneres. Ellers belaster vi den ordinære prisen for produktet.  Dersom du har mottatt en rabatt som er gyldig ved visse vilkår (f.eks. " -handle for 1000 kr, få 20 % rabatt") men velger å returnere noe av bestillingen din, kan rabatten oppheves dersom betingelsene ikke blir oppfylt etter returen.

Under store kampanjer (f.eks. Black Friday, Season Sale) er leveringstiden lengre enn vanlig, 4-7 arbeidsdager på grunn av store bestillingsmengder.

KJØP

EN kjøpsavtale inngås når du som forbruker mottar en ordrebekreftelse via e-post fra Freddywear.no. En forutsetning for dette er kunden har oppgitt nøyaktige og komplette kontaktopplysninger om e-postadresse og fysisk adresse. Freddy Store er ikke ansvarlig for forsendelser som er levert feil på grunn av feil adresseinformasjon. Freddywear.no nettbutikken leverer kun varer til myndige personer med bostedsadresse i Norge.

BETALING

Vi bruker Klarna som betalingspartner. Når du betaler via Klarna handler du trygt og enkelt, og du kan alltid kontakte deres kundeservice dersom du har spørsmål angående din bestilling.

Ved hjelp av Klarna kan vi tilby våre forbrukere betaling via faktura, direkte betaling eller konto/delbetaling.

Du finner Klarnas kundeservice HER. Telefonsupport for spørsmål angående fakturaen din er: 21 01 89 91. De generelle vilkårene for Klarna finner du HER.

LEVERING

Vårt mål er at kunden skal motta sine leveranser innen 4-7 arbeidsdager. Leveringstiden kan imidlertid variere avhengig av antall bestillinger som skal sendes samt omstendigheter som er utenfor Freddy Store sin kontroll. Under store kampanjer (f.eks. Black Friday, Season Sale) er leveringstiden lengre enn vanlig, 4-7 arbeidsdager, på grunn av store bestillingsmengder. Vi bruker ikke restordre.

Når bestillingen sendes fra vårt lager, belastes beløpet for/ sendes en faktura på varene som er sendt. Når varene er godkjent og klare til å sendes, vil du få en leveringsbekreftelse via email. På leveringsbekreftelsen vi du motta et sporingsnummer for pakken din. Pakker kan spores på PostNords nettside.

Varene sendes til ditt nærmeste leveringssted, og du vil motta en SMS-påminnelse med informasjon om hvor bestillingen din kan hentes, forutsatt at du har oppgitt et gyldig norsk mobilnummer. Ellers vil påminnelsen bli sendt via e-post eller post når bestillingen er kommet frem til ditt nærmeste leveringssted.

TRANSPORT

Bestillingene blir sendt fra vårt lager i Finland med PostNord. Dersom varene blir skadet eller forsvinner under transporten til kunden, er Freddystore ansvarlig for betalingen. Du må imidlertid varsle vår kundeservice innen en rimelig tid (2 måneder) dersom varen er skadet eller har forsvunnet under transport. Freddywear.no er ikke ansvarlig for forsendelser som er levert feil på grunn av feil adresseinformasjon. Som kunde er du ansvarlig for betaling av din nåværende faktura inntil saken er løst.

FORSENDELSER SOM IKKE ER HENTET

For alle pakker som ikke hentes fra et leveringssted blir det belastet et gebyr på 150 kr. Avgiften tilsvarer kostnadene for ekspedisjonsgebyr, returfrakt og håndtering. Om du angrer på bestillingen når pakken allerede er sendt fra oss, må du hente pakken på leveringsstedet og sende den tilbake til oss. Hvis pakken ikke blir hentet, blir den automatisk registrert som ikke hentet og deretter belastet med gebyret.

ANGRERETT

Du kan avbryte eller returnere din bestilling opp til 14 dager etter at du har mottatt de bestilte varene. Alle varer kan returneres (inkludert salg). Returretten gjelder ikke gavekort.

Hvis du er blitt belastet for varene, vil du motta en refusjon.

For at returen skal være gyldig, må varene returneres i ny og ubrukt stand i den originale emballasjen utstyrt med produktmerke og bånd.

RETUR & BYTTE

Du vil motta en forhåndsbetalt returetikett (adresse/klistremerke) samt en pakkseddel i bestillingen.

Slik returnerer du:

- Fyll ut returslippen som fulgte med i pakken. Oppgi opplysningene dine, samt informasjon om produktene du vil returnere. Angi returårsak ved å bruke returkodene 1-6-. Vær oppmærksom på at all informasjon må være fylt ut riktig for at vi skal kunne håndtere returen din.

Last ned returskjema

- Pakk varen/varene og returslippen i samme pakke/sekk som de ankom i, eller bruk din egen emballasje.

- Lim den forhåndsbetalte returetiketten på returpakken og send den til nærmeste PostNord-representant. Be alltid om kvittering fra din leveringsstedet for sikkerhets skyld.

Vær oppmerksom på at retur til Freddy Store bare kan utføres via PostNord.

Vær oppmerksom på at det tar 5-15 arbeidsdager før en retur er registrert. Så snart returen din er håndtert, vil du motta en bekreftelse via mail.

NB! Transportrisikoen ligger hos kunden. Dette betyr at forbrukeren er forpliktet til å betale for gjenstander som er blitt borte eller skadet under transporten tilbake til Freddy Store. Be alltid om kvittering fra agenten din når du kommer tilbake til oss. På denne måten er forsendelsen alltid sporbar.

Retur sendes til:

Freddywear.no / SB Ecommerce Group Oy

Aleksanterinkatu 26

15140 Lahti

Finland

Dersom du har spørsmål om retur, kan du kontakte vår kundeservice: info@Freddywear.no

VED BYTTE

Bytte er gratis. Dersom du vil bytte til en annen størrelse, kan du kontakte vår kundeservice info@Freddywear.no med ordrenummeret ditt og fortelle oss hva du vil bytte til.

For å bytte til et annen produkt / en annen modell, legger du inn en ny ordre på vår hjemmeside og gir oss beskjed om det nye ordrenummeret, og så fjerner vi eventuelle nye fraktkostnader når vi har mottatt returen fra deg.

Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 15 arbeidsdager før vi registerer at vi har mottatt varen din i retur. For at returen skal være gyldig, må varene returneres i ny og ubrukt stand i den originale emballasjen utstyrt med produktmerke og bånd.

REKLAMASJON

Vi tar ansvaret for åpenbare materielle skader eller produksjonsfeil på varer levert fra Freddywear.no. Vi overholder det norske forbrukerrådets regler når det gjelder klager på klesprodukter. Hvis du vil reklamere et produkt, kan du sende en følgende e-post med følgende opplysninger til info@Freddywear.no.

1.) Tydlige bilder av skaden.

2.) Ordrenummer.

3.) En kort beskrivelse av hva som har skjedd.

TILBAKEBETALING

Fakturabeløpet justeres så snart returen er mottatt hos Freddywear.no, og vi har varslet Klarna. Vær oppmerksom på at det kan ta opptil 15 arbeidsdager før vi har registrert at vi har mottatt varen din i retur. Refusjon skjer innen 1-3 bankdager etter at returen er håndtert i Klarna.

Returretten gjelder ikke gavekort, undertøy, badetøy, kosmetikk og øreringer. Selvfølgelig kan man reklamere på eventuelle feil.

Vær oppmerksom på at man bare kan sende retur tilbake til Freddy Store via PostNord.

FEIL PÅ LEVERTE VARER

Hvis du har mottatt en ødelagt eller skadet vare, oppfordrer vi deg til å kontakte oss umiddelbart for å klage på varen på info@Freddywear.no. Målet vårt er at alle spørsmål skal løses innen 72 timer på hverdager.

PERSONOPPLYSNINGER

Freddy Norge er som databehandler, ansvarlig for personopplysningene du gir oss i forbindelse med kjøp. Personopplysningene som gis til Freddywear.no ved kjøp, brukes til gjennomføring av leveringsavtaler, til å opprettholde vårt kundeforhold samt til markedsføringsaktiviteter utført av Freddy Norge. For at vi skal kunne gjennomføre dine bestillinger, er det nødvendig å gi opplysningene videre til tredjepart. Freddy Norge gir personopplysningene videre til transportselskap for levering og varsling. Freddy Norge selger eller overfører aldri personopplysninger til markedsføringsaktiviteter i andre selskap. Som kunde har du rett til å be om en kopi av registeret for å sjekke hvilke opplysninger som er registrert hos Freddy Norge om deg. For å få informasjonen din ut, kan du kontakte info@freddywear.no.

COOKIES

En cookie er en liten tekstfil som blir lagret på din harddisk av nettstedet du besøker. Vi bruker Cookies for å lagre informasjon om tidligere besøk og om hvilke sider som ble besøkt. Nettleseren kan settes til å godta Cookies eller ikke. Les mer i nettleserens hjelpeavdeling.

ALDERSGRENSE

Vi håndterer ikke ordrer til personer under 18 år. Etter loven må man være myndig for å inngå en avtale.

RESERVASJONER

Vi forbeholder oss retten til eventuelle feil i bildet eller teksten. Vi forbeholder oss retten til feiltrykk, endringer, prisendringer, forsinkelser ved levering og endelig salg. Eventuelle tvister blir henvist til Forbrukerrådet. Freddy Store følger alltid organisasjonens anbefalinger.

FORCE MAJEURE

Ved Force Majeure blir Freddy Norges forpliktelser utsatt. Hvis force majeure varer lenger enn 2 måneder, har både kunden og Freddy Norge rett til å si opp kontrakten uten plikt til å betale erstatning. Med force majeure menes blant annet streik, sykdom hos personell, forstyrrelser i transport og import- / eksportforbud. Enten dette skjer med selskapet selv eller med dets leverandører.

GENERELL INFORMASJON

SB Ecommerce Group Oy

Aleksanterinkatu 26 A

15140 Lahti

Finland

Org. nr: 502081-4751

Momsregistreringsnummer: FI24706278