F.A.Q.
1) JEG HAR IKKE MOTTATT ORDREBEKREFTELSEN MIN. HVA SKAL JEG GJØRE?
Begynn med å sjekke din søppelpost. Hvis du fortsatt ikke har mottatt bekreftelsen, vennligst kontakt vår kundeservice og oppgi navn og mobilnummer, så hjelper vi deg videre. Dersom du har brukt kort eller direkte betaling og pengene er trukket fra kontoen, er ordren blitt behandlet.  
2) KAN JEG ENDRE ELLER AVBESTILLE ORDREN?
Dessverre har vi ikke muligheten til å endre eller kansellere bestillinger.
3) LEVERER DERE UTENFOR NORGE?
Nei, det gjør vi ikke. Velg det aktuelle landet på www.freddy.com hvis du som mottaker er bosatt utenfor Norge. 
4) HVORDAN SPORER JEG BESTILLINGEN MIN?
Du kan spore pakken din på PostNords nettside med sporingsnummeret du mottar i ordrebekreftelsen. Klikk HER for å komme til PostNords-pakkesporing. Skriv inn sporingsnummeret du mottok i leveringsbekreftelsen på e-post. 
5) HVA SKJER HVIS JEG IKKE HENTER PAKKEN MIN FRA LEVERINGSSTEDET? 
Ved uavhentet pakke belastes kr 150 til dekning av våre kostnader. Dersom du ikke ønsker å beholde bestillingen din, kan du returnere pakken i henhold til instruksjonene nedenfor. 
6) KAN JEG HENTE BESTILLINGEN MIN FRA BUTIKKEN?
Dessverre har vi ikke en fysisk Freddy-butikk for øyeblikket. Det er heller ikke mulig å hente bestillingen din fra lageret vårt. 
7) HVILKEN STØRRELSE SKAL JEG VELGE?
På vår produktside finner du en størrelsesguide. Ta gjerne hofte- og midjemål før du legger inn bestillingen for å forsikre deg om at du har valgt riktig størrelse. Hvis du er mellom to størrelser, anbefaler vi vi å gå opp i en størrelse. Vi har 14 dagers åpent kjøp og gratis bytte, så du kan enkelt bestille varen, prøve den hjemme og returnere og bytte den hvis størrelsen er feil. 
8) JEG VIL REKLAMERE PÅ ET PRODUKT. HVA SKAL JEG GJØRE? 
Vi tar ansvaret for åpenbare materielle skader eller produksjonsfeil på varer levert fra Freddy Store. Vi overhoder det norske forbrukerbyrået sine regler når det gjelder klager på klesprodukter. Dersom du trenger å reklamere et produkt kan du sende en e-post med følgende informasjon til info@freddywear.no:
1.) Tydelige bilder av skaden
2.) Ordrenummer
3.) Kort beskrivelse av hva som har skjedd.
9) JEG ØNSKER Å RETURNERE VARER. HVA SKAL JEG GJØRE?
For at returen skal være gyldig, må varene returneres i ny og ubrukt stand i den originale emballasjen utstyrt med produktmerke og bånd...
En forhåndsbetalt returslipp og en returetikett følger med i pakken din. Slik utfører du en retur:
- Fyll ut returslippen som fulgte med pakken. Oppgi opplysningene dine, samt informasjon om produktene du vil returnere. Angi retursårsak ved å bruke returkodene 1-6. Vær oppmerksom på at all informasjon må fylles ut riktig for at vi skal kunne håndtere returen din.
- Pakk varen/varene og returslippen i samme pakke/pose som de kom i, eller bruk din egen emballasje.
- Fest returetiketten på pakken og send den til din nærmeste Postnord-representant. Be alltid om kvittering fra representanten din for sikkerhets skyld.
Vær oppmerksom på at det tar 5-15 arbeidsdager før vi registrerer at vi har mottatt varen din i retur. Hvis du har en forfallsdato som nærmer seg, kan du be Klarna ta en pause på fakturaen din eller flytte forfallsdatoen slik at vi kan motta returen din. Du finner Klarnas kundeservice HER.
Dersom du trenger hjelp med returen, kan du kontakte vår kundeservice: info@freddywear.no

Retur sendes til:

Freddywear.no / SB Ecommerce Group Oy
Aleksanterinkatu 26
15140 Lahti
Finland

10) HVA SKAL JEG GJØRE HVIS JEG VIL BYTTE ET PRODUKT? 

Vi tilbyr gratis bytte. For å bytte et produkt raskere til et annet, kan du legge inn en ny ordre på vår hjemmeside oppgi det nye ordrenummeret, og vi vil fjerne eventuelle nye fraktkostnader når vi har mottatt returen din. Det er også mulig å bytte ved å returnere i henhold til instruksjonene ovenfor, og så gi oss informasjon om byttet, så vi vil sende deg det nye produktet når vi har mottatt din retur.

For at returen skal være gyldig, må varene returneres i ny og ubrukt stand i den originale emballasjen utstyrt med produktmerke og bånd.

11) JEG HAR RETURNERT MIN BESTILLING, MEN FAKTURAEN STÅR FREMDELES SOM UBETALT /JEG HAR IKKE MOTTATT NOEN TILBAKEBETALING? HVORFOR? 

Det tar 5-15 arbeidsdager før en retur håndteres. Dersom det har gått lengre tid, må du gjerne ta kontakt med vår kundeservice og sende oss ordrenummeret ditt samt et bilde av kvitteringen på leveringen. Så snart returen er håndtert, vi du motta en bekreftelse via e-post. 

Hvis du har en forfallsdato som nærmer seg, kan du fryse fakturaen midlertidig eller utsette forfallsdatoen. 


}